Sunday 5 May 2013

jenis diet dunia



14 JENIS DIET Popular di Dunia

1. MENYUKAT KALORI
Ia melibatkan pengambilan makanan rendah kalori dan mengutamakan makanan yang sihat dan semulajadi

2. THE GREAT SKIN DIET
Wanita sanggup menghabiskan beribu-ribu ringgit untuk menjaga kulit. Namun tidak ramai yang tahu kulit sebenarnya adalah cermin kepada tahap kesihatan dalaman tubuh anda.

3. THE MODEL DETOX DIET
Diet jenis ini bertindak mencuci toksin dan menyimpan tenaga dan kekuatan tubuh.

4. THE ACAI BERRY DIET
Diet melibatkan buah-buah beri yang dianggap 'superfood' yang membantu anda hidup dengan penuh tenaga dan keseimbangan.

5. THE APPLE CIDER VINEGAR DIET
Diet melibatkan khasiat cuka epal yang sudah lama digunakan sebagai perawat kesihatan semulajadi. Namun akhir-akhir ini kajian berjaya membuktikan ia boleh menjadi supplemen paling berkesan menurunkan berat badan.

6. ATKINS DIET
Sangat popular dikalangan lelaki dan perempuan. Diet Atkins diamalkan secara melaus dalam industri fesyen dan hiburan.

7. MENCUCI DAN BERPUASA
Mencuci atau detoksifikasi adalah teknik yang digunakan model-model peragaan dalam kerjaya mereka. Ia bukan sahaja membantu anda mudah menurunkan berat badan bahkan menambah keserian wajah. Ia membantu membersihkan organ dalaman anda dan memberikan rambut yang kuat dan sihat.

8. THE BLOOD TYPE DIET
Diet ini menyatakan bahawa setiap kumpulan darah mempunyai kecenderungan mengidap penyakit tertentu. Oleh itu. ada jenis diet yang mengikut kategori darah. Orang yang ingin mengamalkannya perlu makan kumpulan makanan yang sesuai dengan kumpulan darah mereka sahaja.

9. THE GRAPEFRUIT DIET
Diet ini diwarisi sehingga generasi ketiga dan keempat. Ia juga dikenali sebagai 'Fad Diet'. Sangat popular di kalangan selebriti Hollywood.

10. THE GREEN TEA DIET
Ada dua terbaik untuk mengurangkan berat badan iaitu mengurangkan jumlah pengambilan kalori dan meningkatkan penggunaan tenaga tubuh. Diet jenis ini melibatkan kedua-dua unsur tersebut dan dianggap sebagai diet paling mudah di pasaran.

11. THE LOW FAT DIET
Diet ini bukan hanya meningkatkan kesihatan bahkan juga membantu anda menurunkan berat badan.Diet ini menerangkan yang lemak bukan sahaja mengandungi gandaan kalori untuk karbohidrat dan protein bahkan ia juga boleh memberikan risiko pada sistem kardiovaskular.

12. THE MEDITERRANEAN DIET
Ia bukan asahaja setakat diet bahkan juga perubahan gaya hidup yang menggantikan makanan proses dengan makanan semulajadi yang lazat, Diet ini menawarkan makanan yang sempurna, kaya dengan antioksida demi membantu anda kelihatan muda dan bertenaga.

13. THE SOUTH BEACH DIET
Diet ini tidak menghalang anda mengambil karbohidrat. Sebaliknya ia menerangkan tentang perbezaan antara karbohidrat baik dan karbohidrat tidak baik begitu juga dengan lemak baik dan lemak tidak baik.

14. WEIGHT WATCHERS DIET PLAN.
Ia direka pada tahun 1960-an dan telah menjadi antara kaedah diet popular di dunia

No comments:

Post a Comment